مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 22:002023-09-26سياسي

سند اقتصاد دریا به زودی ابلاغ می شود 


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران اکنون یک سند بالادستی و بسیار ارزشمند به عنوان سیاست های کلی نظام دارد که به زودی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ خواهد شد.

- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران اکنون یک سند بالادستی و بسیار ارزشمند به عنوان سیاست های کلی نظام دارد که به زودی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ خواهد شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر صفایی در مراسمی که به مناسبت روز دریانوردی بزرگزار شد، گفت: کنوانسیون مارپل اکنون در 50 سالگی خود قرار گرفته است.

این کنوانسیون یکی از اسناد بسیار مهم سازمان جهانی دریانوردی برای پیشگیری از آلودگی های دریایی ناشی از عملیات کشتی هاست.

وی ادامه داد: پیش از تصویب این کنوانسیون، سایر کنوانسیون ها بر مبنای سوانح بود و اعلام می کردند که این سازمان، منفعل است؛ اما وقتی در سال 1967 حادثه کشتی 120 هزار تنی که با نفت خام در سواحل جنوبی انگلستان به گل نشست و آلودگی وسیعی در کشورهای انگلیس، فرانسه، ولز و حتی اسپانیا ایجاد کرده و خسارت میلیارد دلاری وارد کرد، پذیرش کنوانسیون مارپل اتفاق افتاد که شش ضمیمه درباره انواع آلودگی حاصل از کشتی ها دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به نقش دریانوردان در جلوگیری از آلودگی های دریایی بیان کرد: دریانوردان نقش بسیار بزرگی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند اقتصاد دریا به زودی ابلاغ می شود 

سند اقتصاد دریا به زودی ابلاغ می شود